Ekologiczne gospodarstwo sadownicze Obsthof Munch w Niemczech promuje swoje jabłka w wyjątkowy sposób. Zbiory jabłek prowadzone są bowiem nocą. W ciągu jednej nocy zerwanych jest około 120 ton ekologicznego Jonagoreda. – Unikalny marketing i opowiadanie pewnej historii prowadzi do wzrostu sprzedaży oraz zwiększenia rozpoznawalności marki na świecie – wyjaśnia kierownik sprzedaży Munch, Marco Bartels dla FreshPlaza.
Kilka lat wcześniej jabłka zbierała w ten sposób większa liczba ekologicznych producentów, jednak obecnie zostało już tylko jedno gospodarstwo. Jak wyjaśnia FreshPlaza, jabłka rwane nocą nie wyróżniają się wyglądem zewnętrznym, jednak smak jest niepowtarzalny.
Jabłka mają jednego odbiorcę i sprzedawane są pod nazwą „Full Moon” (Pełnia Księżyca) w tej samej cenie co inne ekologiczne jabłka. Strategia przynosi jednak znaczny wzrost sprzedaży. Gdy jabłka kończą się, sprzedaż Jonagoreda spada o 50 %.
Źródło: FreshPlaza