– Zielone światło dla producentów żywności ekologicznej. Nad usprawnieniem dystrybucji i uproszczeniem procedur równocześnie rozpoczęły pracę Koalicja na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio i nowa Rada ds. Rolnictwa Ekologicznego – informuje Agrobiznes.
Żywność ekologiczna powinna być bardziej dostępna dla przeciętnych konsumentów – to podstawowy cel Koalicji na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio. W jej skład wchodzą producenci, przetwórcy, naukowcy i dystrybutorzy żywności ekologicznej.
– Dzięki koalicji będziemy mogli przyczynić się do rozwoju rynku produkcji ekologicznej w Polsce. Wspierać rolników, edukować konsumentów. Damy wszystkim możliwość, aby jeść lepiej i żyć lepiej – mówi Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska.
Bo produkcja ekologiczna to nie tylko zdrowsze jedzenie, ale także mniej zanieczyszczone środowisko. Zdaniem producentów certyfikowana żywność ekologiczna jest jeszcze zbyt mało rozpoznawalna. Poza koniecznością edukacji, Agrobiznes zauważa również, że świadomość to jedno, a zasobność portfela to drugie. Często decydujący wpływ na wybór produktów ma cena.
Więcej na: Agrozbiznes TVP