Średnio raz w tygodniu 29% Europejczyków je warzywa ekologiczne (59%) i owoce (52%) i ekologiczne jaja (49%). Połowa respondentów w siedmiu krajach europejskich spożywane je rzadziej (co 2–3 tygodnie), a jedna czwarta (24%) nie kupuje wcale. Większość produktów ekologicznych trafia do Niemiec i Włoch. W Niemczech badania wykazały, wśród 1000 uczestników, że 6% konsumentów spożywa codziennie produkty ekologiczne, 23% raz w tygodniu, a 25% co najmniej raz w miesiącu. Natomiast 26% niemieckich konsumentów stwierdza, że kupuje produkty ekologicznej bardzo rzadko i 15% w ogóle jej używać. Nadal więc istnieje ogromny potencjał dla bioproduktów, pomimo faktu, że trudno zaspokoić zapotrzebowanie konsumentów.
Powody konsumpcji produktów ekologicznych
Dla 46% niemieckich konsumentów spożywa je, aby ze względu na zdrowie i lepszy smak (30%) i z powodu ochrony środowiska (31%). 39% Holendrów je produkty ekologiczne, głównie dlatego, że są przyjazne dla dobrostanu zwierząt. Wysoka cena jest przeszkodą w zwiększaniu zakupów ekologicznej żywności. Nawyki w odniesieniu do żywności i żywienia wśród użytkowników produktów ekologicznych i tych, które nie korzystają z nich są zupełnie inne. Dla konsumentów, którzy regularnie jedzą produkty organiczne, najwyraźniej towarzyszy zdrowszy tryb życia i większa świadomość zdrowotna.
Sprzedaż ekoproduktów – dwucyfrowy wzrost
Sprzedaż produktów z ekologicznych źródeł w zeszłym roku wzrosła o 12,9%, najbardziej świeżych owoców i warzyw, mięsa i wyrobów wędliniarskich.
Odnotowany wzrost to nie przelotny trend, ale na skutek stale rosnącej wiedzy konsumentów na temat żywności i jej jakości.
Źródło: fruchtportal.de