Hiszpańscy konsumenci nadal niechętnie kupują produkty ekologiczne, w związku z pozytywnym wizerunkiem konwencjonalnej produkcji.
Przypuszcza się, że są dwa powody, dla których Hiszpanie nie kupują zbyt chętnie ekologicznych warzyw. Po pierwsze, konwencjonalna produkcja promowana jest pod hasłem bezpiecznej żywności, a kontrole warzyw i owoców są coraz ostrzejsze, co pozwala uzyskać najlepszą jakość. Poza tym produkcja standardowa coraz bardziej upodabnia się do ekologicznej, a preparaty biologiczne są chętnie stosowane przez wszystkich producentów, jeśli są skuteczne w walce z chorobami i szkodnikami.
Druga kwestia to wygląd produktów ekologicznych! Jest on mniej atrakcyjny niż z konwencjonalnych.
Wysoka cena jest też ważnym czynnikiem ograniczającym zakupy.
Nastały trudne czasy dla hiszpańskiego sektora produkcji ekologicznej. Konieczny jest rozwój nowych strategii, począwszy od rynku docelowego. Niemcy są jednym z najważniejszych odbiorców produktów organicznych z Hiszpanii, ale Szwajcaria, Wielka Brytania i Rosja powinny skłonne do zakupów ze względu na ich rosnącą świadomość korzyści zdrowszego odżywiania.
Źródło: greenmed.eu, freshplaza.com